اینتل با معرفی Core i7-1195G7 رکورد بنچمارک را زد

اینتل به تازگی از جدیدترین پردازنده‌های تایگر لیک سری U رونمایی کرده و حالا نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نمونه قدرتمندتر یعنی Core i7-1195G7 منتشر شده. این تراشه در بخش تک هسته‌ای توانسته رکورد پردازنده دسکتاپ قدرتمند رایزن ۹ ۵۹۵۰X شرکت AMD را شکست دهد.

این پردازنده از نسل ۱۱ ام پردازنده های core i7 است. که با ۴ هسته و ۸ Threads  معرفی شده. حداکثر فرکانس آن 5.00 GHz و 12 مگابایت کش دارد .

این پردازنده اینتل توانسته در بنچمارک گیک‌بنچ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و پردازنده‌های دسکتاپ را شکست دهد. این تراشه در بخش تک هسته‌ای به امتیازی در حدود ۱۶۶۲ تا ۱۷۰۰ دست پیدا کرده و در بخش چند هسته‌ای هم امتیاز رکورد ۶۰۰۵ را به نام خودش ثبت کرده است. لازم به ذکر است که امتیازات با حداکثر فرکانس 4987 مگاهرتز ضبط شده اند ، و فرکانس پایه 2.89 گیگاهرتز است.

نتایج به‌دست آمده در حالت عادی یا تحت فشار است؟

گرچه این نتایج بنچمارک برای پردازنده Intel Core i7-1195G7 چشمگیر است ، ولی این امتیازها در حالی که پردازنده لپ تاپ تحت فشار قرار گرفته و در حداکثر فرکانس پردازنده به دست آمده است. قطعا برای استفاده روزمره نمیتوان cpu را در این حالت قرار داد چون انرژی زیادی مصرف می‌کند حرارت بالایی تولید میکند و عمر آن را کم می‌کنم.

بنابراین ، نمره تک هسته ای که اعلام شد نباید به عنوان یک قاعده کلی برای استفاده روزانه تلقی شود و نمایانگر حجم کاری معمول نیست. معیارهایی مانند آنچه در Geekbench اعلام می شود اغلب به این منظور انجام می شوند تا ببینند پردازنده در کوتاه مدت بیش از آنکه بتواند چقدر سریع باشد، تا چه حد می تواند تحت فشار قرار بگیرد.

با این حال ، این واقعیت تغییر نمی کند که Intel Core i7-1195G7 یک CPU بسیار قوی و برجسته است. گیک‌بنچ نخستین بنچمارک شخص ثالث است که نتایج عملکرد Core i7-1195G7 را منتشر می‌کند و انتظار می‌رود در آینده این پردازنده در بنچمارک‌های بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد، البته نباید منتظر عرضه این محصول اینتل در آینده نزدیک باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *