رویه‌های بازگردانی کالا

در چه شرایطی میتوانم کالای خود را بازگردانم؟

آسودگی خاطر و خرسندی مندی مشتریان همیشه از الویت‏‌های رایتاپ بوده است و رایتاپ در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط خوب و مورد قبول به دست مشتری برسد. با این وجود احتمال دارد مشتریان گرامی پس از خرید، با مشکلاتی روبرو شوند که در اینجا خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. همه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی از طرف رایتاپ هستند و مشمول 7 روز مهلت تست می شوند. 

به طور کلی همه‌ی لپ تاپ های استوک و اپن باکس امکان بازگشت و مرجوعی را به هر دلیلی در یک هفته را دارند ولی لپ تاپ های نو فقط در صورت وجود مشکل فنی و سخت افزاری امکان مرجوعی دارد و صرف نپسندیدن امکان مرجوعی را ندارد.

شرایط بازگرداندن کالا چگونه است؟

  • – اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از دریافت کالا، به رایتاپ در تلگرام یا واتس اپ اطلاع داده شود.
  • لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۷ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به رایتاپ بازگردانده شود.
  • برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات روی محصول، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه‌اندازی، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.
  • – وجود مغایرت و تفاوت، باید حداکثر در ۴۸ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش رایتاپ از طریق تلفن، واتس اپ، تلگرام یا تماس تلفنی اطلاع داده شود.
  • اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل دیده شدن است، مانند رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
  • عکس محصولات برای اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.
  • در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته‌بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
  • در صورتی که امکان شناسایی مغایرت تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن حتما خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به رایتاپ بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش‌کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • توجه بند ۱: درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
  • توجه بند ۲: از آنجا که رایتاپ یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، حق بازگردانی کالا براساس شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود)
  • باتوجه به اینکه کلیه کالا های ارسالی از سوی رایتاپ به مبلغ ارزش کالا چه در روش ارسال با پست چه در روش ارسال با تیپاکس بیمه میگردد، کلیه مسئولیت مشکلات ناشی از حمل بار متوجه شرکت های تیپاکس و پست ملی ایران است.
  • کلیه کالا با بهترین بسته بندی و به صورت کاملا استاندارد ارسال می‌گردد و احتمال پیش آمد این مورد بسیار کم است ولی با توجه به بیمه بودن بسته های ارسالی نگرانی از این بابت وجود ندارد و رایتاپ هم کمال همکاری را در صورت پیش آمد و اتفاقات این مورد را با شما و شرکت حمل و نقل دارد.
  • مشتریان گرامی می‌باید حتما کالا را پیش از دریافت از مامور ارسال چک کنند و از سلامت ظاهری آن اطمینان حاصل کنند. در غیر این صورت شرکت پست یا تیپاکس مسولیتی نمی‌پذیرد.

کالا را چطور ارسال کنیم؟

– لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید.
– از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش رایتاپ جداً، خودداری کنید.
– برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
-درصورت ارسال با پست پیشتاز یا تیپاکس، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به تلگرام یا واتس اپ 09120774090 بفرستید.

– بسته خود را به آدرس زیر ارسال کنید.

گیرنده: امیر رجائی زاده
09120774090
آدرس: قم، پردیسان، بلوار بصیرت، انتهای بصیرت ۱، مجتمع مهدی