نکات مهم در هنگام خرید لپ‌تاپ استوک یا دست دوم

نکات خرید لپ تاپ دست دوم استوک

در این مقاله میخواهیم تا با ارائه نکاتی که در هنگام خرید لپ تاپ استوک باید در نظر داشته باشید ، شما را در پیدا کردن کالای مورد نظرتان کمک کنیم پس با مقاله نکات مهم در هنگام خرید لپ‌تاپ استوک یا دست دوم همراه باشید.

در مقاله قبلی گفتیم که لپ تاپ استوک چیست و چه فرقی با لپ تاپ دست دوم دارد.

نکات مهم در هنگام خرید لپ‌تاپ استوک یا دست دوم یکی از مواردی که در هنگام خرید لپ تاپ استوک (لپتاپ دست دوم) باید در نظر داشته باشید ، داشتن دانش کافی در زمینه رایانه و قطعات آن است . بنابراین در همین اول به شما پیشنهاد می کنم که چنانچه تخصصی از قطعات الکتریکی ندارید ، حتما از یک شخص متخصص و مورد اطمینان در این زمینه مشورت بگیرید . به خاطر داشته باشید که خرید لپ تاپ دست دوم در صورت رعایت نکات مربوطه می‌تواند مزایای مالی فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد و شما با خرید این لپ تاپ ها می‌توانید از کیفیت بسیار بالاتر آن‌ها نسبت به دیگر محصولات بهره‌مند شوید .

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • سالم بودن نمایشگر لپ تاپ دست دوم :

سالم بودن نمایشگر یک لپ تاپ استوک از جمله مواردی است که دارای اهمیت بسیار فراوانی است . برای اینکه از سلامت مانیتور مطمئن شوید ، چندین مرتبه میزان نور صفحه را ، در حالت نور کم و زیاد تغییر دهید و کیفیت صفحه نمایش را در حالت های متفاوت بررسی کنید . انجام این کار ، به شما کمک می کند تا اگر پیکسل سوخته ای بر روی مانیتور وجود دارد ، تشخیص دهید و کیفیت صفحه نمایش را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید . همچنین اگر در حاشیه های لپ تاپ استوک ، متوجه نشتی نور شدید ، از خرید آن خودداری نمایید . این مشکل نشان دهنده این است که به لپ تاپ یا مانیتور آن ، ضربه وارد شده است و احتمال خراب شدن آن را به شدت افزایش می دهد . البته این تست را در هنگام خرید مانیتور استوک نیز می توانید انجام دهید و سالم بودن آن به این ترتیب ، مطمئن شوید .

نکات خرید لپ تاپ استوک
  • پورت ها را تست کنید:

باید توجه داشته باشید که همه پورت های یک لپ تاپ به طور مستقیم به مادربورد متصل هستند و معمولا این پورت ها قابلیت تعویض ندارند ، یا اگر هم قابل تعویض باشند ، لپ تاپ باید باز شود و شاید هزینه زیادی را به شما تحمیل کنند . بنابراین در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم دقت داشته باشید که همه پورت های آن ، از جمله پورت های USB و HDMI , vga سالم هستند و به خوبی کار می کنند . اگر لپ تاپ استوک مورد نظر شما ، از این دید دچار ایراد بود ، بهتر است در خرید آن تجدید نظر کنید.

سالم بودن باطری و دکمه های صفحه کلید لپ تاپ استوک :

باطری لپ تاپ از جمله قطعاتی است که در صورت خراب بودن ،باید آن را تعویض کنید و قابل تعمیر نیست البته باتری ها عمری حدودا ۳-۴ ساله دارند و توقعی از عمر باتری ها نمیره. بنابراین در هنگام خرید مدت زمان نصب سیستم عامل و درایورهای مربوطه ، لپ تاپ را به شارژ نزنید و به این ترتیب تا حدی از سلامت باتری اطمینان پیدا کنید . اگر باتری شارژ کافی نداشت ، حتما در اولین فرصت خودتان آن را تست کنید . همچنین دقت داشته باشید که صفحه کلید لپ تاپ دست دوم ، کلید هایش سالم باشد و همه دکمه ها و تاچ پد آن به درستی کار کنند.

جمع بندی

در فروشگاه اینترنتی رایتاپ، همه کالا ها علاوه بر موارد فوق ، از نظر عملکرد هارد ، پردازنده ، کارت گرافیک و حافظه رم نیز ، با نرم افزارهای مخصوص مورد تست کامل قرار می گیرند . همه این تست ها و بررسی ها پیش از خرید شما توسط کارشناسان این مجموعه انجام شده است و در صورت مواجهه با موارد خاص یا مشکلات فنی احتمالی ، می توانید از خدمات متمایز گارانتی رایتاپ (تعویض کالا یا قطعات) بهره مند شوید .

به یاد داشته باشید ملاک قیمت یک کالای استوک ، تنها مدل و مشخصات سخت افزاری آن نیست . درجه کیفی (گرید) ، وضعیت ظاهری و کارکرد کالا ، کشور استوک کننده ، اورجینال و غیر تعمیری بودن کالا نقش مهمی در تعیین قیمت یک کالای استوک دارد .اکثر کاربران ترجیح می دهند که مبلغ بیشتری پرداخت کنند ، ولی محصولی با کیفیت و مشابه نو خریداری کنند .
اگر با توجه به نیاز خود و میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید ، مشاوره و انتخاب صحیحی داشته باشید ، می توانید سال ها از کامپیوتر یا لپ تاپ استوک خود لذت ببرید و با رضایت کامل این محصولات را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید . به ویژه در هنگامی که اختلاف کیفیت و قیمت کالاهای استوک با نمونه های آکبند موجود در بازار چشمگیر و غیرقابل چشم پوشی است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

One thought on “نکات مهم در هنگام خرید لپ‌تاپ استوک یا دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *