ایسر می گوید کمبود جهانی تراشه باعث می شود لپ‌تاپ های این شرکت گران شود

ایسر میگوید لپتاپ گران میشود

مدیرعامل ایسر می‌گوید به دلیل کمبود جهانی تراشه، این شرکت تنها می‌تواند نیمی از درخواست بازار را تولید کند. همین مشکل می‌تواند قیمت لپتاپ های شرکت ایسر را افزایش دهد.

به نظر می‌رسد کمبود چیپ تا سال 2022 میلادی نیز گریبان‌گیر ایسر و بسیاری دیگر از تولیدکنندگان لپتاپ و کامپیوتر باشد. مدیر ایسر همچنین میگوید که این مشکلباعث شده ایسر نتواند نیازهای مورد نیاز بازار را تامین کند.

ایسر که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در جهان است. به گفته بالاترین مقام این شرکت، کمبود جهانی تراشه دست کم تا سه ماهه اول یا دوم سال 2022 میلادی رفع و رجوع نخواهد شد. در نتیجه این شرکت نیز با مشکلات زیادی برای تولید لپتاپ روبرو خواهد بود.

با همه‌گیری کرونا و به دلیل خانه‌نشینی و دورکاری، نیاز بازار برای خرید سیستم‌های کامپیوتری، تبلت و موبایل افزایش پیدا کرده. مدیر عامل ایسر می‌گوید اکنون جهان با کمبود جهانی تراشه روبرو است. روزهایی که هر خانواده باید دستگاه الکترونیکی داشته باشد و برای کارو تحصیل به آن نیاز دارد، تقاضای بازار به شدت افزایش یافته است.

شرکت ایسر گفت فقط ۵۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند و برای تامین دیگر نیاز کاربران با مشکلاتی روبرو است. شرکت تحلیلگر گارتنر نیز ارزیابی ایسر را تایید می‌کند و در آخرین گزارش خود تخمین زده که کمبود چیپ در جهان حداقل تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت، بنابراین قیمت برخی از دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند و شرکت‌های کوچکتر مجبور می‌شوند تراشه را با قیمت بالاتری خریداری کنند.

منبع: گاردین

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *